DESIGNED BY JOOMLA2YOU
  • Postavite strategiju!

  • Bužetirajte poslovanje!

  • Kontrolišite gotovinu!

  • Upravljajte zalihama!

  • Projektujte stanje!.

  • Imajte ažurno knjigovodstvo!

Analiza konkurencije -benchmarking

Benchmarking prestavlja istraživanje i korištenje najbolje prakse konkurencije kao i proces stalnog usavršavanja kroz poređenje sa najboljim preduzećima.  

Svrha benchmarkinga je otkrivanje unutrašnjih snaga i slabosti te uočavanje prednosti konkurencije u težnji da stalno poboljšavamo poslovne aktivnosti.

Ne odnosi se samo na poređenje sa konkurencijom nego i na sve oblike unapređenja poslovanja komparacijom sa boljim pojednicom, funkcijom, sektorom...

To je svaki oblik učenja koji se zasniva na iskustvu drugih  kao i tehiku komparativne analize vlastitog poslovanja u odnosu na konkurenciju.

Ideja benchmarkinga je postati

najbolji među najboljima.

Ukratko stalno, usmereno istraživanje i učenje na osnovu rezultata istraživanja.

Pomoću njega možete indetifikovati mogućnosti za napredak. 

 

Po definiciji centra za prokuktivnost i kvalitet „Bencmarking je praksa pokazivanja dovoljno skromnosti da priznamo da je neko bolji u nečemu kao i dovoljno mudrosti da da naučimo kako ga dostići ili čak nadmašiti u tome.“

 

Proces benchmarkinga u 5 koraka:

     1.       Benchmarking analiza poslovanja konkurencije

     2.       Indetifikovanje bencmarking područja

     3.       Odrediti izvore informacija – konkurente, funkcije, poslovne jedinice

     4.       Prikupljnje i analiza informacija

     5.       Izvođenje zaključka i preduzimanje konkretnih akcija

 

Učinite bar prvi korak naručite benchmarking analizu konkurencije i indetifikujete područja za poboljšanje

 

Na primer finansijski benchmarking koji podrazumeva poređenje osnovnih finansijskih pokazatelja sa konkurentskim preduzećima iz sličnih ili istih grana

Ovakav tip analize obuhvatio bi  osnovne pokazatelje poslovanja kao što su profitabilnost produktivnost, ekonomičnost i rentabilnost i upoređivanje sa direktnim konkurentima.

Pogledajte koliki poslovni dobitak ostvarujete po radniku

Pogledajte odnos prihoda i rashoda i analizirajte koliko uspešno prilagođavate rashode promeni prihoda 

Pogledajte koliko ste angažovali sredstava da bi ostvarili sadašnji dobitak.

I još mnogo toga bitnog za sticanje slike o sopstvenoj poziciji

 

Rangiranje u okviru izabranih konkurenata

Dodatne informacije i naručivanje.